(2005-heden) De meest actuele informatie staat op de website van ‘t Gevolg, Facebook en Twitter
Toen we met Windvlaag besloten te stoppen, hebben Doortje Schroevers en ik het plan opgevat om samen een nieuwe groep te gaan starten. Het laatste nummer dat is opgenomen voor de Windvlaag CD Laatste editie, de (letterlijke en figuurlijke) afsluiter Bier baas, hebben Doortje en ik met z’n tweeën opgenomen. Het was een eerste stap richting een nieuwe muziekgroep.
Via een advertentie op internet kwamen we na de zomervakantie van 2005 in contact met Marcel van der Vloet, die in Breda in de groep Navenant gitaar speelde, maar die na zijn verhuizing naar Amsterdam definitief voor de trekharmonica wilde kiezen. Met Marcel gingen we lekker aan de slag. Een tijdlang speelden we samen met Welmoet op altviool, sinds haar vertrek in 2010 spelen met Piet Karregat. Piet speelt o.a. banjo, tin whistle, bodhran, gitaar en zingt. Joop Wieringa speelt sinds medio 2014 mee. Hij voegt guitarron, percussie en zang toe aan het geluid van ‘t Gevolg.
Doortje en ik wilden de frisse start ook met volledig nieuw repertoire invullen. Maar langzamerhand kozen we toch ook stukken uit het repertoire dat we met Windvlaag brachten. Daar zaten toch wel heel mooie dingen bij. Een passende naam vinden bleek het lastigste karwei. Het duurde even voordat ’t Gevolg als groepsnaam vertrouwd voelde.
We hebben een meer dan avondvullend programma, dat uitwaaiert over verschillende genres en landsgrenzen. De combinatie van viool, gitaar, trekharmonica, banjo, fluit, guitarron, percussie etc. biedt veel mogelijkheden, zowel in de opzwepende stukken, als in de verstilde momenten.
Deze Mp3’s van ’t Gevolg zijn allemaal opgenomen op mijn ZOOM Multitrack Recorder, live met twee microfoons. Ik heb het apparaat aanschaft na het overlijden van het Fostex 4-sporen cassettedeck.
Jovano, jovanke en La piedrera/Cotula zijn opgenomen bij mij thuis in de huiskamer, gevieren geschaard rondom de ZOOM. De Mexicaanse deunen La piedrera en Cotula hebben we aan elkaar geplakt. De eerste is een compositie van vader Santiago Jimenez en de tweede van zoon Santiago Jimenez. De tegenmelodie op de violen heeft Doortje bedacht.
Zwavel en salpeter en Chaos de Montpellier werden op hetzelfde apparaat vastgelegd aan de keukentafel in de boerderij van (o.a.) Doortje in Dwingeloo, op zondagmiddag. Voor het instrumentale Chaos de Montpellier schreef ik een korte liedtekst, over hoe levendig en vrolijk iedereen danst op straat. Bleek bij naspeuring dat de bergmassa nabij Montpellier gewoon zo heet… Toch de tekst maar zo gehouden.